Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email


News: - Make sure you know the Forum Rules and Guidelines

Also check out these related sites:

Author Topic: Eerste kennismaking met Mark Knopfler  (Read 10554 times)

Offlinestormbreaker

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 106
  • Location: Rotterdam
  • Registered: July 2013
Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« on: August 15, 2013, 03:16:31 PM »
Waarschijnlijk staat het moment nog in je geheugen gegrift: wat was het eerste moment dat je echt kennis maakte met Mark Knopfler, en waardoor je zoals nu fan van hem bent?
Iedereen kent DS natuurlijk wel maar ik maakte pas echt kennis toen ik in december 2009 het nummer What It Is van het album STP hoorde. Dat was op Radio 2 tijdens de top 2000, toen nummer 708 volgens de bronnen op internet. Daarna heb ik eerst wat muziek van hem gedownload maar het duurde pas tot december 2010 voordat ik zijn eerste album kocht. Dat was het album TRD, iets totaal anders dan de Keltische muziek die ik van GL gewend was. Nu zijn er reeds 16 MK/DS albums in mijn bezit waarvan 5 albums van DS en 11 van MK. Ik heb alle 7 soloalbums van MK, uiteraard. In oktober 2011 ben ik voor het eerst naar een concert van hem geweest, toen nog met Bob Dylan in Ahoy. Dit jaar ben ik zowel in Antwerpen als in Zwolle naar MK geweest. In totaal dus 3 concerten, hopelijk komt hij in 2014 weer met een tour maar ik denk dat het net zoals 2012 weer een sabbatical voor de European Tour wordt.

OfflineEric Schotman

  • Guitar George
  • Posts: 1
  • Registered: July 2013
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #1 on: August 21, 2013, 08:55:56 PM »
Mijn vader heeft het album money for nothing en dat draaide ik al zo'n 3 jaar achter elkaar plat sinds 2008.
Toen zelf ook wat andere albums opgezocht en uiteindelijk eerst een solo-album gekocht.
Dit was Golden Heart en vooral het nummer "Don't you get it" maakte me gek op zijn muziek.

Sinds dat moment 2 jaar geleden ben ik helemaal fan van hem en verbaas me nog elke dag over zijn kwaliteiten als gitarist.
Speel zelf ook graag nummers van hem wat me nog dieper in de nummers stopt.

Ik hoop eigenlijk nog een wat jongere artiest te vinden met de zelfde style maar ben bang dat er niemand in de buurt kan komen :(
Dit jaar voor het eerst bij een concert geweest in Zwolle.

Heb bijna alle cd's van zowel DS als MK maar er ontbreken er nog een paar.

Offlinestormbreaker

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 106
  • Location: Rotterdam
  • Registered: July 2013
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #2 on: August 25, 2013, 10:18:34 AM »
Ik tip je Davy Knowles, dat is een aankomend bluesrock talent die op dit ogenblik met een goede collega van MK, Sonny Landreth, samenwerkt. Knowles is nu 25/26 jaar. Hij zat vroeger in de band Back Door Slam.

Maar zijn muziekstijl staat eigenlijk wel ver af van die van MK, MK maakt nl. geen

OfflinePottel

  • Founder
  • Board Moderator
  • David Knopfler
  • *****
  • Posts: 9533
  • Location: Recklinghausen, Germany
  • Registered: August 2008
    • A Mark In Time
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #3 on: August 25, 2013, 08:28:54 PM »
Leuk om zo "nieuwe" bezig te horen. Welkom jongens!
any Knopfler, Floyd or Dylan will do....

OfflineMusicGirl1

  • Local Hero
  • **
  • Posts: 67
  • Location: The Hague, The Netherlands
  • Registered: August 2012
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #4 on: March 11, 2014, 02:18:13 PM »
Mijn eerste kennismaking met Mark en zijn gitaarspel? Was eind jaren 80, een vriendin van mijn moeder had een cassette bandje van Dire Straits wat ze vaak in de auto had opstaan, ik ging zo ongeveer net naar de middelbare school. De muziek op cassette bandje vond ik steeds leuker worden, vooral omdat ik toen al vond dat "die gitaar zo anders klinkt". Die vriendin van mijn moeder maakte een kopie voor mij van dat cassette bandje, wat ik echt grijs gedraaid heb. Op mijn 14de begon ik met gitaar spelen, wat ik nu op mijn 36ste nog heel graag doe, in de vorm van een bandcoaching-traject, in mijn woonplaats Den Haag.

Toch was het pas tijdens de Golden Heart Tour, dat ik Mark voor het eerst live zag, samen met mijn moeder. Tja, mijn moeder + vriendin zijn in 1992, wel naar de Kuip geweest (On Every Street Tour), ze vonden mij net te jong (was 15/16) en ik mocht tot mijn grote ergernis niet mee.

Maaike

« Last Edit: March 11, 2014, 02:22:35 PM by MusicGirl1 »

OfflinePottel

  • Founder
  • Board Moderator
  • David Knopfler
  • *****
  • Posts: 9533
  • Location: Recklinghausen, Germany
  • Registered: August 2008
    • A Mark In Time
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #5 on: March 11, 2014, 10:37:04 PM »
bij begon het met de goedgevulde platenkast van mijn vader, met Making movies, Love over gold, Dire straits, en Brothers ( voor zover ik me herinner had hij communique niet) dat was rond 84, 84 of 85, mijn eerste mk ervaring was werchter 1992, een echte bedevaart was dat, net zoals pink floyd op dezelde festival weide 2 jaar later.
daarna rotterdam 1996, wat ik ook opgenomen heb (mk for president, niet mijn grootste success) daarna was het 1999 ronnie scotts, 2 keer, 2001 brussel, 2002 beaulie, met marijn schoo, 205 dortmund, slechtste concert  wat ik van hem heb gezien, brussel 2006, 10 of zo in 2008, beetje meer in 2010, tussendoor nog 2009 hurlingham, 2011 met bobby antwerpen en oberhausen, 2013 dan 14 of zo, en nu terug aan het sparen voor 2015.
het enige wat voor mij in de buurt komt, qua fanatisme is pink floyd, en David Gilmour in het bijzonder.
any Knopfler, Floyd or Dylan will do....

Offlinesawdust

  • Guitar George
  • Posts: 6
  • Registered: June 2017
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #6 on: June 21, 2017, 11:25:46 AM »
Ik ben te jong om DS echt bewust te hebben meegemaakt. De DS klassiekers kende ik toen wel zonder te weten welke nummers dat waren of wie de uitvoerders waren.

Een 10-tal jaar geleden kreeg ik The Ragpicker's Dream cadeau, die vond ik een ontdekking. Ik kocht Get lucky en was vertrokken voor zowel DS als MK.

OfflineDutchessy

  • Founder
  • Brother in Arms
  • ********
  • Posts: 4190
  • Location: Kampen, Netherlands
  • Registered: April 2009
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #7 on: June 25, 2017, 11:31:07 AM »
Ik ben te jong om DS echt bewust te hebben meegemaakt. De DS klassiekers kende ik toen wel zonder te weten welke nummers dat waren of wie de uitvoerders waren.

Een 10-tal jaar geleden kreeg ik The Ragpicker's Dream cadeau, die vond ik een ontdekking. Ik kocht Get lucky en was vertrokken voor zowel DS als MK.

Welkom op Amit!

Altijd leuk om nieuwe Nederlandse fans erbij te krijgen op dit forum!  ;D
Wat is je leeftijd?
Al MK concerten kunnen bezoeken in de afgelopen jaren?
Proud member of the AMIT crew

OfflinePottel

  • Founder
  • Board Moderator
  • David Knopfler
  • *****
  • Posts: 9533
  • Location: Recklinghausen, Germany
  • Registered: August 2008
    • A Mark In Time
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #8 on: June 27, 2017, 11:53:11 PM »
welkom indeed!
any Knopfler, Floyd or Dylan will do....

OfflineMarnix

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 232
  • Location: Den Haag, Netherlands
  • Registered: August 2012
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #9 on: July 17, 2017, 03:15:31 PM »
Mijn eerste kennismaking was een cassettebandje wat ik te leen kreeg met daarop Alchemy tijdens een vakantie ergens eind jaren ´80 en na het grijsgedraaid te hebben smaakte dat naar meer. Eerst kwamen er gekopieerde cassettebandjes van de cd´s geleend in de bibliotheek (!!) en begin jaren `90 kocht ik de verzamelaar Money For Nothing en On Every Street op cd en daarna is het verzamelen begonnen.
Ik heb de mazzel gehad dat ik ze DS in 1992 nog in de Rotterdamse Kuip heb gezien (nou ja ik zat ergens op de 2e ring en keek voornamelijk naar de videoschermen

Offlineingridswing

  • Board Moderator
  • Rüdiger
  • *****
  • Posts: 3401
  • Location: Netherlands
  • Registered: August 2008
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #10 on: July 17, 2017, 11:50:29 PM »
Welkom Stardust, we zien je op het volgende concert in Nederland. Blijf dit forum volgen voor de pre-show-meeting

OfflineMarijn

  • Guitar George
  • Posts: 37
  • Registered: September 2010
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #11 on: February 06, 2019, 06:11:44 PM »
Mijn eerste ervaring met MK muziek was in 1989, toen ik in de herhaling het Dire Straits optreden van het Nelson Mandela concert zag. Daaropvolgend weekend heb ik mijn eerste cassettebandje gekocht 'Money for Nothing'.  Snel daarop een krantenwijk genomen en gaan sparen voor een CD-speler.   Neck en Neck in 1990 zorgde voor een stroomversnelling in alles.
Via het adres in deze CD kwam ik in contact met het management en de Dire Straits Information Service. Via die fanclub ben ik in contact gekomen met veel andere fans, zowel in NL als daarbuiten. Daarna, fandagen georganiseerd, contacten gelegd met de platenmaatschappijen, en een hele snelle start met verzamelen. Via platenbeurzen, de Record Collector en veel ruilhandel met o.a. Giancarlo Passarella (Italiaanse fanclub in die tijd), toverde ik mijn moeder's huis om in een DS museum ;-).
Na het winnen van 1 kaartje voor de DS show in Rotterdam 1991, heb ik Mark Knopfler en bands nog tientallen keren gezien in binnen en buitenland. Vaak nam ik de concerten op en verschenen deze op bootleg CDs, of verspreide ik deze zelf. De CD-brander maakte sinds 1997 overuren....

OfflineRudigerr

  • Guitar George
  • i am new on here, be gentle
  • Posts: 3
  • Registered: January 2020
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #12 on: March 14, 2020, 05:52:53 PM »
Ook relatief nieuw hier :) leuk om dit forum te ontdekken!

Mijn eerste kennismaking was in een schoenendoos. Daar zag ik de uitgesproken cover van het DS album brothers in arms. Met de gitaar op de cover. Toen verder niet geluisterd. Luisteren kwam pas in de auto op vakantie in Frankrijk. Mijn vader had STP op (moet nog wennen aan het gebruik van deze afko's haha) en 'What it is' was mijn eerste nummer wat ik hoorde. Inmiddels heb ik alle albums en als hoogtepunt ben ik vorig jaar juli naar de Ziggo Dome geweest met m'n vader om Mark te zien. Inmiddels kunnen mijn broertje en moeder MK NIET MEER HOREN. Mijn vader is ook wat afgehaakt maar wilde nog wel mee naar het concert.

Voor mij is MK niet meer weg te denken. Enkele nummers zoals 'terminal of tribute to' en 'good on you son' of 'early bird' hebben een permanent plekje in m'n hart. Ze weten me telkens weer te raken.

OfflineKlaus74

  • Camerado
  • ***
  • i am new on here, be gentle
  • Posts: 441
  • Location: Germany
  • Registered: April 2021
Re: Eerste kennismaking met Mark Knopfler
« Reply #13 on: April 19, 2021, 10:22:21 AM »
Hallo ann alle Nederlandse fancollega´s.
Ik ben Klaus uit Duitsland, 47 jaar oud en een Dire Straits-Fan sinds 1985. Ik was 11 jaar oud en had een Philips-bandrecorder. Van het radiogedeelte heb ik zojuist verschillende nummers op cassette opgenommen, waaronder nummers van Dire Straits. Met mijn zakgeld kocht ik de LP Brothers in arms voor 17 DM. Ik kon toen naar de LP luisteren oip het Hifi-Systeem van mijn oudere broer. Ja, het is lang geleden en ik was er erg trots op. Toen werd mijn interesse in de muziek van Dire Straits gewekt. De eerste vonk, om zo te zeggen. Ik was gefascineerd door het geluid van Dire Straits, ook al luistere ik destijds naar andere muziek, zoals Bruce Springsteen, Beatles, Elvis Presley, andere groepen uit de jaren tachtig.
Op mijn 13e kocht ik van het verdiende geld een echt ROTEL Hifi-Systeem. Beetje bij beetje kocht ik allerlei soorten platen, maxi-singles, singles, video´s, posters, enz. van Dire Straits. Mijn kennis van de band groeide mee. Toen de eerste platenmarkten opkwamen, kwam ik in contact met andere verzamelaars,dealers en fans en von ik de felbegeerde items. Dus mijn Dire Straits-collectie groeide steeds meer.
Ook met de eerder genomede fan-collega Peter bleef ik van gedachten wisselen en bezochten we veel platenbeurzen in Duitsland in het Ruhrgebied. Daarna was er de kans om deel te nemen aan de Dutch Dire Straits Fan Avond 1993. Ja, dat is mijn verhaal over Dire Straits en hoe ik daar terecht ben gekomen. Ik heb onlangs dit fantastische forum voor mezelf ontdekt. In die tijd schreef ik ook brieven aan de DSIS aan Liz Whatley van Damage Management om voorkennis te krijgen. Ja, het is lang geleden, maar ik herinner me die tijden altijd met plezier.
Met vriendelijke groeten van Klaus. :wave
We are fools to make war

 

© 2024 amarkintime.org
This is an unofficial website dedicated to Mark Knopfler developed and maintained by fans.
Top banner design by Dutchessy.
This theme is based on the SMF theme Carbonate by Bloc.
SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
Simple Audio Video Embedder
Page created in 0.041 seconds with 38 queries.