Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email


News: - Make sure you know the Forum Rules and Guidelines

Also check out these related sites:

Author Topic: Down the Road Wherever..na een tijdje  (Read 5567 times)

Offlinelfblaauw

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 104
  • Location: Netherlands
  • Registered: June 2009
Down the Road Wherever..na een tijdje
« on: March 06, 2019, 02:53:04 PM »
Het ‘nieuwe’ is er nu wel een beetje vanaf. En hoe denk ik dan over de meest recente creatie van Mark Knopfler? 

Vooraf waren mijn verwachtingen niet zo hoog gespannen. Een beetje ingegeven door de voorgangers, zoals Tracker en Privateering.  En dan…na een lange stilte komen eindelijk de eerste nummers beschikbaar.  Eerste indrukken zijn verfrissend, iets anders en toch herkenbaar.  De eerste weken heb ik het album diverse keren (metname in de auto) beluisterd. Zoals vroeger met nieuw speelgoed….daar speel je veel mee en het is beter en mooier dan alles wat je al had.

Mijn indruk bleef in die periode verfrissend, beetje anders en toch ook een beetje hetzelfde. Maar na een maand of twee maakte de CD in de auto toch weer plaats voor andere muziek. De CD is op de werkkamer terecht gekomen, en daar ligt ie nog steeds. Heb ik er sinds die tijd nog naar geluisterd? Incidenteel naar wat nummers op Spotify.  Maar al gauw merkte ik dat ik nummers niet helemaal ‘afluisterde’.   Als ik ‘m nu opzet dan kan het mij niet helemaal meer bekoren.  Is het album dan slecht? Nee. Eigenlijk kun je er niets op aan te merken hebben.  Veel oog voor detail, goed opgenomen. Zeer goede musici. Je hoort een muzikant die na vele decennia nog steeds met liefde muziek maakt. Iemand die zich niets van de boze commerciële buitenwereld aantrekt.  En dat siert Knopfler.  Maar het blinkt in mijn optiek nergens in uit. Spannend is het allemaal niet, voorspelbaar en braaf. Een echt hoogtepunt kan ik op het album niet aanwijzen.  Zoals ik dat wel had bij Sailing to Philadelphia of Golden Heart.   En da’s eigenlijk wel jammer. Want waarom doet Knopfler er geen tandje bij? Dat hoeft niet in altijd ellenlange solo’s. Ook op subtiele wijze kan hij dat. Dat heeft hij in het verleden ook wel bewezen. En live bewijst hij dat nog steeds.  Neem bijvoorbeeld Kingdom of Gold. De studiouitvoering doet me niets…maar live is het nummer van een heel ander niveau. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.   En dus zie ik wel uit naar z’n komende toernee. Want een aantal nummers hebben zeker live potentie. Gemixed met een aantal (verrassende) classics zouden het weer interessante concerten kunnen worden.

En wat het album betreft: wie weet ga ik het over een tijdje wel weer eens beluisteren.  We gaan het zien, horen en meemaken!


Offlineholaknopfler

  • Setlist Hero
  • Romeo
  • *******
  • Posts: 1749
  • Registered: September 2008
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #1 on: March 06, 2019, 04:29:04 PM »
Heb ik ook een tijdje gehad. Teveel geluisterd denk ik. Zet hem nu geregeld weer aan. Lekker album. Kan alleen Just a boy niet aanhoren. Moet steeds aan Lee Towers denken.... ;D En mee eens, kijk naar HFB, Marbletown, Speedway. Live kan er nog veel gebeuren!
If i was a Fender guitar, Fender painted red...

Offlinelfblaauw

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 104
  • Location: Netherlands
  • Registered: June 2009
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #2 on: March 07, 2019, 07:46:31 AM »
Heb ik ook een tijdje gehad. Teveel geluisterd denk ik. Zet hem nu geregeld weer aan. Lekker album. Kan alleen Just a boy niet aanhoren. Moet steeds aan Lee Towers denken.... ;D

Klopt, dan zie je 'De Kuip' vol met 010-aanhangers voor je :-)   Met Shangri-La moet ik altijd aan een andere bepaalde zanger denken. 

OfflineDutchessy

  • Founder
  • Brother in Arms
  • ********
  • Posts: 4275
  • Location: Kampen, Netherlands
  • Registered: April 2009
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #3 on: March 08, 2019, 12:55:57 PM »
Heb ik ook een tijdje gehad. Teveel geluisterd denk ik. Zet hem nu geregeld weer aan. Lekker album. Kan alleen Just a boy niet aanhoren. Moet steeds aan Lee Towers denken.... ;D

Klopt, dan zie je 'De Kuip' vol met 010-aanhangers voor je :-)   Met Shangri-La moet ik altijd aan een andere bepaalde zanger denken.

Als feyenoord-fan kan ik 'just a boy' juist wel waarderen  :) Met de rest ben ik het eens. Al een tijdje niet meer geluisterd, maar dat komt ongetwijfeld wel weer.
« Last Edit: March 08, 2019, 12:58:16 PM by Dutchessy »
Proud member of the AMIT crew

OfflineVesper

  • Lady writer
  • ****
  • Posts: 774
  • Registered: April 2010
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #4 on: March 09, 2019, 11:00:34 AM »


Als feyenoord-fan kan ik 'just a boy' juist wel waarderen  :)

Kan je ook niks aan doen Stefan, je hebt gewoon pech gehad :P

Offlinelfblaauw

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 104
  • Location: Netherlands
  • Registered: June 2009
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #5 on: March 10, 2019, 10:26:06 AM »
Als feyenoord-fan kan ik 'just a boy' juist wel waarderen  :) Met de rest ben ik het eens. Al een tijdje niet meer geluisterd, maar dat komt ongetwijfeld wel weer.

Dan spreekt je het als Feyenoord-fan en inwoner van Kampen vast wel aan dat Jaap Stam het komende seizoen de chef wordt in De Kuip 😀

Terug naar MK: van de meeste MK/DS-studioalbums heb ik 2-3 songs van elk album op mijn SD-kaart in de auto staan. Van Down The Road Wherever zullen er vast ook 2 of 3 bijkomen. Trapper Man zal er eentje van die twee of drie zijn. Doet het lekker in de auto. Net zoals de live-versie van Border Reiver.

Offlinestormbreaker

  • Camerado
  • ***
  • Posts: 106
  • Location: Rotterdam
  • Registered: July 2013
Re: Down the Road Wherever..na een tijdje
« Reply #6 on: June 02, 2019, 12:17:03 PM »
Heb ik ook een tijdje gehad. Teveel geluisterd denk ik. Zet hem nu geregeld weer aan. Lekker album. Kan alleen Just a boy niet aanhoren. Moet steeds aan Lee Towers denken.... ;D

Klopt, dan zie je 'De Kuip' vol met 010-aanhangers voor je :-)   Met Shangri-La moet ik altijd aan een andere bepaalde zanger denken.
He he! Ik kom uit 010 he. Hier op de hardloopclub zit een oude dikke Rotterdammer, kan mij natuurlijk niet bijbenen. Roept hij "Ze kunnen "daar" alleen de touw****** krijgen!" Als ik maar 1 woord over Amsterdam zeg worden ze woest, dan willen ze m'n kaartje doorknippen. Jaja, Dennis loopt ook bij onze Loopgroep Nesselande. Dus ik denk wel dat Dennis weet wie het is. Ik vind die ouwe 010'er geweldig!

 

© 2024 amarkintime.org
This is an unofficial website dedicated to Mark Knopfler developed and maintained by fans.
Top banner design by Dutchessy.
This theme is based on the SMF theme Carbonate by Bloc.
SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
Simple Audio Video Embedder
Page created in 0.031 seconds with 37 queries.